Vivium Familiale verzekering bekroond met Decavi-award
25 april 2025

De familiale verzekering van Vivium beschermt u tegen de financiële gevolgen van uw aansprakelijkheid voor schade aan anderen in zeer uiteenlopende gevallen in uw privéleven. Dankzij de recente optimalisaties, biedt deze verzekering nu in nog meer gevallen bescherming.
Wie is gedekt?
Uw familiale verzekering dekt alle schade die veroorzaakt wordt door:
- uzelf en uw gezinsleden
- uw niet-inwonende kinderen die fiscaal ten laste zijn van uzelf of een ander gezinslid
- uw tuinman, gezinshulp, babysit ... terwijl zij in uw privédienst handelen
- uzelf en uw co-housers (medehuurders) als u de optionele uitbreiding hebt afgesloten
- uzelf en uw partner in een woonzorgcentrum (zelfs al zijn het twee verschillende)
- een gast, au pair of vluchteling die tijdelijk (en gratis) in uw gezin verblijft
Ruimere dekkingen
Om in te spelen op nieuwe maatschappelijke evoluties hebben we een aantal dekkingen van onze familiale verzekering uitgebreid of toegevoegd. Zo bent u bijvoorbeeld beschermd:
- als u voorwerpen van iemand leent of uitleent
- als u Bob bent en schade veroorzaakt aan de wagen van de persoon voor wie u Bob bent
- bij bepaalde schade aan een tiny house, tent, wooncaravan of aangemeerde woonboot
- U geniet van een ruimere dekking bij schade aan een feestlocatie
- …
Interesse in de familiale verzekering?
Wilt u graag meer weten over de familiale verzekering van Vivium? Contacteer dan uw makelaar. Die beantwoordt met plezier al uw vragen.
Hierbij ook het persbericht van Decavi.
Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de VIVIUM Familiale verzekering, ontwikkeld door Vivium, een merk van P&V Verzekeringen, waarop het Belgisch recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de informatiefiche aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.vivium.be of op eenvoudig verzoek bij een makelaar. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor 1 of 3 jaar met stilzwijgende verlenging.
Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met uw Vivium-makelaar, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van Vivium die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Wij zullen de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt met ons contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e-mail (klacht@vivium.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kunt u zich per post wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35, 1000 Brussel), telefonisch (02/547.58.71) of via e-mail (info@ombudsman-insurance.be).
Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen. Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een verzekeringstussenpersoon. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.