Klachtenmanagement

Onze collega’s van de dienst Klachtenmanagement bieden een luisterend oor en zullen uw klacht alle aandacht geven, bemiddelen in een geschil en, samen met u, trachten een oplossing te vinden.

Alvorens hen te contacteren, overloopt u best eerst de volgende contactenlijst. Zo bent u zeker dat u meteen bij de juiste dienst terechtkomt en snel wordt geholpen:

Uw verzekeringsmakelaar

Voor alle vragen en inlichten over uw verzekeringen: contacteer altijd eerst uw makelaar. Die kent uw situatie en stelt alles in het werk om u zo goed mogelijk te helpen.

Nog geen klant van Vivium?

U kunt niet bij een makelaar terecht of bent zelf geen klant bij Vivium: contacteer ons via contact@vivium.be.

Uw werkgever

U zoekt informatie over uw groepsverzekering: dan is uw werkgever uw eerste aanspreekpunt.

FEDRIS

U hebt een klacht over een schadedossier in het kader van een arbeidsongeval: in dat geval is enkel FEDRIS bevoegd.

Vivium

U hebt een algemene vraag of opmerking over uw contract(en) bij Vivium, contacteer ons:

  • Per e-mail : contact@vivium.be
  • Per post : VIVIUM, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
  • Per telefoon : 03/244 66 88

Zorg dat u uw contract of polisnummer bij de hand hebt.  

De Dienst Klachtenmanagement van Vivium

Met specifieke klachten over een contract of de service van Vivium kunt u terecht op onze dienst Klachtenmanagement:

  • Via e-mail: klacht@vivium.be
  • Per post: Klachtenmanagement VIVIUM, HP 0260,  Koningsstraat 151, 1210 Brussel
  • Per telefoon: 02/250 90 60

Formuleer uw klacht zo duidelijk mogelijk en vermeld zeker uw dossier- of polisnummer.

Zoals afgesproken in de Gedragscode van Assuralia die Vivium heeft onderschreven, ontvangt u van ons binnen de drie werkdagen een ontvangstbevestiging met het nummer waaronder uw klacht werd geregistreerd en met de naam en contactgegevens van de medewerker die uw klacht ter harte neemt. Binnen de maand krijgt u dan van ons een definitief antwoord. Mocht dit om een of andere reden niet lukken, dan krijgt u een tussentijds bericht met de nodige uitleg.

De Ombudsman van de Verzekeringen

Bent u niet tevreden met het antwoord van onze dienst Klachtenmanagement, dan kunt u een beroep doen op de Ombudsman van de Verzekeringen.